موقع طب الاسنان العربي | Dental Arabic

مجلة طبية متنوعة و موقع خاص بالعلوم الطبية و طب الأسنان باللغلة العربية , ومصدر عربي للمعرفة .
 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءمكتبة الصورالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 معالجة الاسنان مفتوحة الذروة ذات اللب الحي: Dental treatment open peak of pulp District:

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ADMIN
The Empire
The Empire
avatar

الرتبة : ادارة الموقع
عدد المساهمات : 1209
Level : 2110
Like : 5
تاريخ الميلاد : 29/05/1988
تاريخ التسجيل : 20/12/2010
العمر : 29
المزاج المزاج : مزاج طبيب أسنان ممارس

مُساهمةموضوع: معالجة الاسنان مفتوحة الذروة ذات اللب الحي: Dental treatment open peak of pulp District:   14/08/13, 02:13 am

معالجة الاسنان مفتوحة الذروة ذات اللب الحي:
اقتباس :
كان يطلق عليها قديما بالتولد الذروي apexogenesisوتعرف على أنها معالجة اللب الحي في الأسنان غير مكتملة النمو للسماح باستمرار توضع العاج و اغلاق الذروة.
جاء في معجم المصطلحات الطبية السنية اللبية الصادر عام 1981 عن جمعية مختصي مداواة الاسنان اللبية الامريكية (AAE) كتعريف للتولد الذروي:
التولد الذروي: هو التطور و التشكل الطبيعيان للنهاية الجذرية.
إذا كان اللب قد أصابه انكشاف أو قد تعرض لالتهاب لب غير ردود , هنا يجب المحافظة على استمرار التشكل العاجي و ذلك من خلال الحفاظ على حيوية اللب عن طريق التغطية اللبية أو بتر اللب و هذا يسمح باستمرار نمو الجذر و انغلاق الذروة يعتمد نجاح المعالجة على:
1.نسبة تخرب اللب
2.قابلية ترميم السن

الاستطبابات:
• الأسنان غير الناضجة ذات الجذور غير مكتملة التشكل مع وجود أذية لبية تاجية.
• اللب الجذري يفترض أن يبقى حياً.
• يجب أن يكون التاج نوعاً ما سليماً وقابلاً للترميم.


مضادات الاستطباب:
• الأسنان المخلوعة بشكل كامل والمعاد زرعها أو المنخلعة بشكل كبير.
• كسر تاجي جذري يحتاج إلى تثبيت داخل جذري من أجل الترميم.
• سن ذات كسر جذري أفقي غير محبب (قريب جداً من الحافة اللثوية).
• سن مصابة بالنخر غير قابلة للترميم.
• سن متموتة.

الإنذار:
يعتبر الإنذار جيد عندما تطبق عملية التغطية اللبية أو عملية بتر اللب بحذر بعد الانكشاف . و من ثم ينتج جذر مكتمل النمو الذي بدوره يدعم الترميم الصحيح. معالجة القناة الجذرية غير ضرورية. بتر اللب التقليدي أقل نجاحا خاصة في الأسنان الأمامية وذلك بسبب تخرب النسيج عند تعرض اللب التاجي للتخرب.


الاختلاطات:
يجب أن تكون الاختلاطات قليلة.التلوث الميكروبي من خلال التسرب أو فقد الحشوة المؤقتة أو الدائمة قد يسبب تموت لبي أو آفة حول جذرية. إذا حدث هذا قبل اكتمال نمو الجذر عندها يجب عمل الانغلاق الذروي, أم إذا حدث التلوث بعد اكتمال الجذر تجرى المعالجة اللبية.




تقنية المعالجة:
تشتمل تقنيات معالجة اللب الحي و المنكشف بفعل الرض أو النخر في الاسنان الفتية غير مكتملة النمو على الطرائق التالية:
1. التغطية اللبية الغير مباشرة Indirect pulp capping
2. التغطية اللبية المباشرة direct pulp capping
3. بتر اللب الحي الجزئي partial vital pulpotomy
4. بتر الب الحي العنقي أو التاجي cervical vital pulpotomy


لقد حدد الباحثون كيفية اختيار الاسلوب العلاجي في الاسنان الفتية مكشوفة اللب و قالو أن هذا الاختيار يحكمه عاملان أساسيان:
1. مدى اتساع الانكساف اللبي.
2. الفترة الزمنية بين الاصابة وبدء المعالجة.
أيضا يعتمد اختيار الطريقة الصحيحة للمعالجة على التشخيص. إذا كان التشخيص هو التهاب لب غير ردود ناتج من نخر عميق مما أدى لانكشاف لبي , هنا يفضل إجراء تغطية مباشرة للب مع تطبيق ماءات الكالسيوم على المنطقة المكشوفة, في معظم الحالات يتكون جسر متكلس على المنطقة المكشوفة و بالتالي يحتفظ اللب بحيويته و يستمر الجذر بالنمو.
ينصح الباحثون بتطبيق الـMTA عوضاً عن ماءات الكالسيوم في حالات التغطية اللبية وحالات بتر اللب الضحل .

كتب الباحث Webber أن تحقيق التولد الذروي في اصابات الاسنان الفتية يتم عن طريق:
1. مساندة غمد هرتفغ و مؤازرته, مما يسمح باستمرار تطور الجذر الى نسبة أكثر تلاؤما بين التاج و الجذر.
2. المحافظة على حيوية اللب الجذري,مما يسمح لصانعات العاج بترسيب العاج على جدران القناة الجذرية فتزداد ثخانتها وبالتالي قوتها وتحملها إزاء الرض.
3. الحث على انغلاق النهاية الذروية وتقويتها, وهذا يخلق تضيقا ذرويا طبيعيا يسهل عملية تكثيف حشوة القناة الجذرية النهائية.
4. توليد جسر عاجي في مكان البتر, وفي كل الاحوال فإن تشكل هذا الجذر ليس أساسيا لنجاح المعالجة.

التغطية اللبية Pulp capping:
تستطب فقط في الانكشافات الصغيرة التي يمكن معالجتها خلال ساعات قليلة من الأذية
إن فرص شفاء اللب تتناقص في حال التهاب اللب أو تشكيله خثرات دموية أو في حال تلوثه بمواد أجنبية 0 وهنا يكون من الضروري الحفاظ على حيوية اللب الملتهب وتشكيل حاجز فيزيولوجي متكلس.
التغطية اللبية باستخدام MTA:
بعد إجراء التخدير وتطبيق الحاجز المطاطي، يتم غسل منطقة الانكشاف باستخدام هيبوكلوريت الصوديوم بتركيز 2.5% (Naocl).
يمكن السيطرة على النزف الغزير من مكان الانكشاف باستخدام قطعة قطنية مبللة بهيبوكلوريت الصوديوم.
يتم مزج مسحوق الـMTA مع الماء المقطر ويتم تطبيق المزيج في الحجرة اللبية باستخدام حامل أملغم بلاستيكي كبير ومن ثم تكثف قبالة موضع الانكشاف باستخدام قطعة قطن مبللة.
ثم توضع قطعة مبللة فوق مزيج الـMTA من ثم توضع الحشوة المؤقتة فوقها.
ولدى المرضى المتعاونين، تملأ الحفرة بالـMTA ومن ثم توضع قطعة من الشاش بين السن المعالجة والسن المقابلة لمدة 3-4 ساعات. وباعتبار أن الـMTA لا يمكن استخدامها كترميم دائم، يتم إزالة 3-4 ملم من الجزء التاجي من الـMTA بعد حدوث التصلب ومن ثم ترميم الحفرة بترميم دائم مناسب ومن ثم تتم مراقبة حالة اللب سريرياً وشعاعياً كل 3-6 أشهر.


بتر اللب الضحل Shallow Pulpotomy:
تم تطوير هذه الطريقة في الدول الاسكندنافية. يعتمد على إزالة النسيج اللبي الملتهب فقط وعادةً يكون اللب التاجي ، والحفاظ على النسج السليمة لتحفيز الاكتمال الفيزيولوجي للجذر 0
كما تم ملاحظته حديثاً ، فإن هذه التقنية هي المفضلة مع الانكشافات اللبية ، كما تستطب في الانكشافات الواسعة أو للانكشافات التي مر عليها عدة ساعات فقط 0
من الصعوبة سريرياً تقرير مدى امتداد اللب الملتهب في الجذر 0

يكون اللب في الأسنان المكسورة التاج حياً وغالباً ما يكون في منطقة سطح الانكشاف وقد يصبح اللب مفرط التصنع Hyperplastic مع الوقت.
وبما أن الالتهاب يكون سطحياً (2-3 ملم عمقاً) تزال النسج الملتهبة فقط ويترك سطحاً صغيراً من الجرح اللبي. وهنالك نسبة نجاح عالية عندما تنجز هذه التقنية بشكل حذر وعندما يتم تطبيق الختم التاجي بشكل جيد والمحافظة عليه.
وهذا الإجراء يعتبر إجراءاً دائماً وبذلك لن نكون بحاجة إلى إجراء معالجة لبية قنوية جذرية لاحقة واستخدمت هذه الطريقة كذلك لمعالجة الانكشافات اللبية الناجمة عن النخر على أية حال يعتمد النجاح على الاختيار الدقيق للحالة ومعالجتها بشكل دقيق.
الشكل التالي يظهر سن أصيب بكسر منذ 4 أيام مع انكشاف لبي ذي قطر 3 ملم تقريباً، واختار طبيب الأسنان إزالة كل النسج الواقعة في الحجرة اللبية وحصل نجاح واضح 0 يلاحظ اكتمال كامل للجذر مع انغلاق ذروي وسماكة الجدران العاجية بالإضافة إلى الحاجز المتكلس في منطقة البتر 0


بتر اللب باستخدام ماءات الكالسيوم Pulpotomy with Calcium Hydroxide:
تشتمل هذه التقنية على المراحل التالية:
1. بعد التخدير الموضعي،/ وتطبيق الحاجز المطاطي وتطهير السطح يتم إنجاز فتح الحجرة اللبية التقليدي باستخدام سنبلة ذات سرعة عالية مع الإرواء الغزير.
إن الإرواء بالإرذاذ المائي ينقص من اندخال الفتات العاجي إلى اللب.
2. يتم إزالة اللب والفضلات من منطقة اللب المبتور . ينجز بتر اللب التاجي في المستوى العنقي باستخدام مجرفة عاج حادة بشكل الملعقة أو سنبلة كروية كبيرة معقمة معدنية أو ماسية ، إن الحصول على جرح نظيف باستخدام مجرفة دون أذية اللب الواقع تحتها يعتبر أمراً صعباً.
قد تسبب السنابل بسرعات بطيئة رض وتمزق في اللب المتبقي مما يؤدي إلى حدوث تكلس في القناة.

3. يتم السيطرة على النزف من اللب المقطوع باستخدام مخدر موضعي ، أو هيبوكلوريت الصوديوم أو السالين المطبق على لفافة قطنية مع ضغط خفيف.
يجب عدم استخدام الأدوية أو المواد الكاوية ، بحيث يتم المحافظة على حيوية اللب الجذري.
4. يتم مزج ماءات الكالسيوم مع الماء المقطر ، أو السالين أو المحلول المخدر حتى الحصول على قوام كثيف يتم تطبيق المزيج بحذر على اللب المبتور بثخانة 1-2 ملم.
5. يجب وضع طبقة من إسمنت أكسيد الزنك والأوجينول فوق ماءات الكالسيوم وذلك لسببين:
1ً-الأول: منع حدوث تسرب الجراثيم القادمة مع اللعاب المتسرب حول الترميم النهائي.
2ً-الثاني: الحصول على قاعدة صلبة من اجل تطبيق الترميم النهائي.
3-إن الحصول على ترميم دائم ذو ختم جيد يعتبر أمراً أساسياً، إن الترميمات المؤقتة كلها بشكل أو بآخر تتخرب تؤدي إلى التسرب خلال فترة من الزمن، مما يؤدي تلوث جرثومي وتموت لبي لاحق.
يستطب الكومبوزيت بعد إجراء التخريش الحمضي والربط في الأسنان الأمامية والأملغم في الأسنان الخلفية يجب أن يطبق الكومبوزيت إلى مادون الملتقى المينائي الملاطي للتقليل من حدوث كسر الجذر اللاحق.


التغطية اللبية أو بتر اللب باستخدام الـMTA:
Pulp capping or pulpotomy with mineral trioxide Aggregate

تشتمل التقنية على الخطوات التالية:
1-بعد إجراء التخدير الموضعي وتطبيق الحاجز المطاطي، يجرى فتح الحجرة اللبية ، وحسب امتداد الأذية اللبية، تجرى التغطية اللبية أو بتر اللب، وتتم السيطرة على النزف كما تم وصفه بالنسبة لبتر اللب باستخدام ماءات الكالسيوم.
2-يتم تحضير مزيج الـMTA مباشرة قبل الاستخدام بمزيج المسحوق مع الماء المقطر أو السالين بنسبة 1: 3 على لوحة زجاجية أو لوح ورقي.
يتم تطبيق المزيج على مكان الانكشاف اللبي ويتم تكثيفه باستخدام قطعة قطن مبللة.
يتم تدبير كمية الرطوبة الموجودة في الـMTA بإضافة كمية إضافية من الماء المقطر أو امتصاص الكمية الزائدة باستخدام قطعة شاش صغيرة جافة.
وبما أن الـMTA تتصلب بوجود الرطوبة خلال 3 ساعات، يتم وضع قطعة قطن مبللة فوق المادة ومن ثم يملأ ماتبقى من الحفرة بحشوة مؤقتة.
ويمكن أن يتم ملأ كامل الحفرة عوضاً عن ذلك بالـMTA والتي تتم حمايتها باستخدام قطعة شاش رطبة لمدة 3-4 ساعات.
4-يتم إزالة الجزء التاجي (3-4 ملم) من الـMTA ويتم وضع الترميم النهائي بعد أسبوع لاحق .

التغطية اللبية او بتر اللب الضحل: Pulp Capping or Shallow pulpotomy
بعد تشكل الجذر، يمكن المحافظة على النسيج الحي لفترة زمنية طويلة، عادة ما يكون غير محدود.
إن الفحص النسيجي لبعض الألباب لبعض التيجان السنية المكسورة بعد التغطية اللبية أو بتر اللب الضحل تدل عادة على وجود نسيج طبيعي.
إن الاستجابة النسيجية للـMTA ممتازة.
إن الموجودات النسيجية لا تدعم اللجوء إلى استئصال اللب الروتيني وإجراء الحشو القنيوي بعد انغلاق الذروة. وأشار Cvek إلى وجود نسبة نجاح سريري عالية.


بتر اللب التقليدي Conventional Pulpotomy:
يمكن أن يكون بتر اللب التقليدي كذلك معالجة دائمة لكن يعتبر معدل النجاح بعد هذه المعالجة أدنى وكثيراً ما يليه حدوث التكلس.
لا يعتبر وجود هذا التكلس إمراضياً ، لكن هناك مشكلة واحدة عند وجود تكلس في القناة الجذرية.
وكان اللب متموتاً والقناة الجذرية تحتاج إلى معالجة لبية قنوية جذرية، عندها قد تكون الأقنية الجذرية غير نافذة، وبالتالي تكون الجراحة ضرورية.

جدول المراقبة Recall Schedule:
يخضع المريض لمراقبة دورية كل 3 إلى 6 أشهر لمراقبة حيوية اللب وتطور ذروة الجذر.
يختلف زمن المراقبة الكلي تبعاً لدرجة نضج الجذر الأولية عند المعالجة.
إذا كان الجذر في مرحلة مبكرة من التطور، يمكن أن تستغرق فترة تشكل الجذر 2-3 سنوات وهنا يجب أن تستغرق فترة المراقبة على الأقل 4 سنوات.
إن غياب الأعراض يدل بالضرورة على غياب المرض. إن السيطرة على العلامات والأعراض، واختبار اللب المنتظم وإجراء الصور الشعاعية من الأمور الأساسية لتحديد حالة اللب والنسج حول الذروية.
إن إحدى ميزات التغطية اللبية أو بتر اللب الضحل على بتر اللب التقليدي هي القدرة على اختبار حيوية اللب.

النتائج المحتملة:
• يعتبر بتر اللب التقليدي كمعالجة دائمة لكن معدل النجاح أدنى وكثيراً ما يليه حدوث التكلس.
• لا يعتبر وجود التكلس إمراضياً، إلا أنه يعيق إجراء المعالجة اللبية للأقنية فيما بعد وبالتالي تكون الجراحة ضرورية.


Dental treatment open peak of pulp District:

    Was dubbed an old Baltold peak apexogenesis defined as address the pulp neighborhood in dental incomplete to allow growth Ivory consistently placed and shut the peak.
    This came in a dictionary of medical terminology Sunni pulposus issued in 1981 by the Association of Dental professionals heal U.S. pulposus (AAE) as a definition to generate peak:
    Nascent peak: Is the development and conformation الطبيعيان the root end.
    If the pulp has afflicted exposure or has been subjected to inflammation of the heart of non-responses, here must be maintained on the continuation of conformation ivory and that by maintaining the vitality of the pulp through the coverage pulposus or amputation pulp and this is allowed to continue the growth of root and lock peak depends the success of the treatment on:
    1. The proportion of pulp damage
    2. Portability restoration Age

    Indications:
    • immature teeth with incomplete roots conformation with an injury for coronary negative.
    • pulp root is supposed to stay alive.
    • crown must be somewhat intact and capable of restoration.


    Contraindications:
    • fully dislocated teeth and re-planted or Almnkhalah dramatically.
    • a radical break Taji needs to be installed within the radical for restoration.
    • Enact a radical break is grainy horizontal (very close to the of periodontal edge).
    • infected بالنخر age of non-restorable.
    • age Mtamoth.

    Warning:
    Is a good warning when applied to the coverage pulposus or an amputation pulp cautiously after exposure. And then produces incomplete root growth, which in turn supports the correct restoration. Root canal treatment is necessary. Pulpotomy traditional less successful, especially in the front teeth due to damage tissue when pulp exposure coronary damage.


    Complications:
    You must be a few complications. Microbial contamination through leakage or loss of temporary or permanent filler may cause die told or radical about the lesion. If this happens before the completion of root growth then you should make a closing peak, or if contamination occurs after the completion of the root performed endodontic treatment.




    Processing technology:
    Pulp processing techniques include neighborhood and Almenkhv by trauma or dental decay in young incomplete growth of the following methods:
    1. Coverage pulposus indirect Indirect pulp capping
    2. Direct coverage pulposus direct pulp capping
    3. Partial pulpotomy neighborhood partial vital pulpotomy
    4. Cervical amputation Alps neighborhood or coronary cervical vital pulpotomy


    Researchers have identified therapeutic how to choose the style in the young dental pulp exposed, and they said that this choice was governed by two basic factors:
    1. Over widening medullary Alanksav.
    2. The period of time between the injury and the start of treatment.
    Also depends choose the correct way to handle the diagnosis. If the diagnosis is an inflammation of the heart of non-responses resulting from the decay deep which led to the exposure told, here prefers to live coverage mantel with the application of calcium hydroxide on the open area, in most cases consists bridge sintered to the open area and thus retains the pulp vitality and continue to root growth.
    The researchers recommended the application of the MTA instead of calcium hydroxide in cases of endodontic coverage and cases of amputation pulp shallow.

    Webber researcher wrote that the achieve peak nascent in the young dental injuries is done by:
    1. Support sheath Hrtfg and sustenance, allowing continued root development to better suited ratio between the crown and root.
    2. To maintain the vitality of the root pulp, allowing makers D'Ivoire Ivory بترسيب the root canal walls فتزداد thickness and thus its strength and carry the trauma.
    3. Induces the lock eventually peak and strengthened, and This creates تضيقا the Dhiroya naturally facilitates the process of intensification of the final root canal filling.
    4. Generating ivory bridge in place of amputation, and in all cases, the form of this root is not essential to the success of the treatment.

    Pulposus coverage Pulp capping:
    Is indicated only in small exposures that can be processed within a few hours of injury
    The chances of recovering pulp decreases in case of inflammation of the pulp or composition or blood clots in the event of contamination with foreign materials 0 and here it is necessary to maintain the vitality of the inflamed pulp and form a sintered physiologic barrier.
    Pulposus coverage using the MTA:
    
    Can control heavy bleeding from the place of exposure by using a piece of cotton dampened sodium Bhipkloret.
    The powder is mixed with distilled water MTA and the mixture is applied in the pulp chamber using the big plastic أملغم holder and then stepping off the subject of exposure using a damp cotton.
    Pieces are then placed over the combination of wet MTA then placed temporary filling over it.
    And in patients collaborators, fill the hole pal MTA and then placed a piece of gauze between Age and Age treatment corresponding to a period of 3-4 hours. Given that the MTA can not used permanent Ktermam, 3-4 mm are removed from the coronary part of the MTA after the occurrence of multiple sclerosis and then repair the hole repaired durable, suitable and then pulp condition is monitored clinically and radiologically every 3-6 months.


    Pulpotomy shallow Shallow Pulpotomy:
    This method was developed in Scandinavia. Depends on the remove medullary inflamed tissue usually only be Taji pulp, and maintain healthy tissue to stimulate physiological completion of the root 0
    As has been seen recently, this technique is a favorite with endodontic exposures, as is indicated in the large exposures or exposures which over several hours only 0
    Clinically difficult to determine the extension of the inflamed pulp in the root 0

    Be broken tooth pulp in the crown alive and is often in the area of ​​the surface exposure has become the excessively hypoplastic Hyperplastic a pulp with time.
    As the inflammation be superficial (2-3 mm depth) still only inflamed tissue and leaves a small surface of medullary wound. There is a high success rate when performed this technique warned when the seal is applied to coronary and well maintained.
    This procedure is a procedure and it will not always be the need to make treatment radical to Beah قنوية the subsequent and used this method as well as address endodontic exposures resulting from necrosis anyway Success depends on careful selection of the situation and processed flour.
    The following figure shows the age of fractured 4 days ago with exposure told a diameter 3 mm approx, and chose a dentist to remove all tissue located in the room pulposus and got success and clear 0 notes complete the entire root with lock peak and the thickness of the walls ivory in addition to the barrier calcifying in the amputation 0


    
    This technique include the following stages:
    1. After local anesthesia, / and the application of a rubber septum and disinfect the surface is accomplished open the pulp chamber using traditional high-speed spike with Perfusion sweating.
    The Perfusion بالإرذاذ of water decreases the deposition crumbs ivory to pulp.
    2. The pulp is removed and waste from the pulp amputee. Performing coronary pulpotomy in the cervical level using a shovel ivory spoon or sharp spike sterile large spherical metal or diamond, get a clean wound using a shovel without actually damage the pulp underneath is difficult.
    May cause spikes supply and slow speeds in the remaining pulp rupture leading to calcification in the channel.

    3. Is to control the bleeding from the pulp harvested using a local anesthetic, or sodium hypochlorite or saline applied to cotton on a roll with light pressure.
    You should not use drugs or caustic materials, so as to maintain the vitality of the root pulp.
    4. Calcium hydroxide is mixed with distilled water, or saline solution or the drug even get heavy on the strength of the mix is ​​applied cautiously to the amputee Butkhana pulp 1-2 mm.
    5. Should put a layer of cement and zinc oxide eugenol over calcium hydroxide, for two reasons:
    1 - First: to prevent leak coming germs with saliva spilled on the final restoration.
    2 - The second: to get a solid base for the application of the final restoration.
    3 - Get permanent restoration has a good seal is essential, if temporary repairs are all in one way or another are destroyed leading to leakage over a period of time, resulting in bacterial contamination and die later told.
    Is indicated Alcolmbouzayt the acid after the scratching and connectivity in the front teeth and dental amalgam in the background must apply Alcolmbouzayt to Madon The enamel الملاطي Forum for reducing the incidence of subsequent break root.


    Pulposus coverage or amputation pulp using the MTA:
    Pulp capping or pulpotomy with mineral trioxide Aggregate
    Technology include the following steps:
    1 - After a local anesthetic and the application of the rubber barrier, the pulp chamber being open, according over endodontic injury, conducted coverage pulposus or amputation of the pulp, and bleeding is controlled as described for pulpotomy using calcium hydroxide.
    2 - the mix is ​​prepared immediately before use MTA mix the powder with distilled water or saline at 1: 3 on a glass plate or a flip chart.
    Mix is ​​applied to the medullary place of exposure is intensified by using a damp cotton.
    Not measure the amount of moisture in the MTA add an additional amount of distilled water or absorb excess quantity by using a small piece of gauze dry.
    Since the MTA harden the presence of moisture during 3 hours, cotton swabs are placed above the wet material and then fills the remaining of the hole with a temporary filling.
    It can be full filled the hole instead Pal MTA, which is protected using a damp gauze for 3-4 hours.
    4 - remove the coronary (3-4 mm) of the MTA and the final restoration is placed after a week later.

    
    After a root, can be maintained on the neighborhood fabric for a long period of time, usually unlimited.
    The histological examination of some kernels of some dental crowns broken after pulposus coverage or shallow pulpotomy usually indicate the presence of normal tissue.
    The histological response of the MTA excellent.
    The textile assets do not support resorting to eradicate the pulp and conduct routine padding Alguenioa the lock after the peak. Cvek pointed to the existence of a high clinical success rate.


    Pulpotomy traditional Conventional Pulpotomy:
    Can be pulpotomy traditional as well as a permanent address but the success rate is lower after this treatment is often followed by a sintering.
    Is not considered and this Sintering Amradia the present, but there is one problem when there is calcification in the root canal.
    The pulp Mtamota and root canal need to be addressed to negative قنوية radical, then it may be root canal is a window, and thus surgery is necessary.

    The monitoring Recall Schedule:
    The patient is subject to periodic monitoring every 3 to 6 months to monitor the vitality of the pulp and the evolution of the height of the root.
    Differs from the total observation time depending on the degree of maturity of the root when the initial treatment.
    If the root at an early stage of development, can take the form root 2-3 years and here we must take the observation period of at least 4 years.
    The absence of symptoms necessarily indicate the absence of disease. The control of signs and symptoms, and testing of the pulp and conduct regular radiographs are essential to determine the status of the pulp and tissue around the peak.
    One of the features of endodontic coverage or shallow pulpotomy traditional pulp amputation is the ability to test the vitality of the pulp.

    Possible outcomes:
    • The traditional pulp amputation as a permanent treatment but the success rate is low and often followed by a sintering.
    • Do not considered presence of calcification Amradia, but it hinders endodontic treatment procedure for later channels and thus surgery is necessary.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.dentalarabic.com
 
معالجة الاسنان مفتوحة الذروة ذات اللب الحي: Dental treatment open peak of pulp District:
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» CURRENT Medical Diagnosis and Treatment 2010, Forty-Ninth Edition
» برنامج يجعل الكمبيوتر ينطق ما تكتبه (speakonia) ممنوع نشر الموضوع لمنتدى اخر
» الكحة مسبباتها وعلاجها Cough reasons and treatment
» Differentiation betwn Milwaukee and Boston braces regarding treatment of scoliosis

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
موقع طب الاسنان العربي | Dental Arabic :: علوم طب الأسنان :: علم المداواة endodontic & Operative Dentistry-
انتقل الى: